Kontrola nad dětským kapesným

Kontrola nad dětským kapesným


Kdy začít dávat dětem peníze?


V mateřské škole ještě dítě peníze nepotřebuje, protože veškeré finanční záležitosti se řeší s rodiči. Pokud na základní školu dochází ve stejné vesnici, tak zatím také nepotřebuje peníze. Jestliže do školy musí dojíždět do nějakého města, tak už byste mohli zvažovat kapesné. Jestliže totiž dennodenně dojíždí někam jinam, tak by se mohlo stát, že jednou ztratí finanční částku, kterou dostává na autobus a pak by se neměl, jak dostat domů. Je tedy dobré začít uvažovat nad menšími finančními „dávkami“, které by si mělo dítě schovat a využít je v případě nouze.
eurobankovky v kapse

Samozřejmě by si neměl všechny finance pouze schovávat, ale občas si koupit něco, čím si udělá radost nebo tu věc potřebuje/využije. Na druhém stupni základní školy už učí učitelé o finanční gramotnosti. Spoustu bank v dnešní době zavádí programy, díky kterým se ve školách více propaguje výuka o financích a jak s nimi hospodařit. Osobně si myslím, že je to velice dobrý krok, protože peníze jsou v životě velice důležitým nástrojem (v životě se téměř za všechno platí). Proto by na druhém stupni už měly děti dostávat „měsíční výplatu“, kterou si buď uschovají nebo použijí. Vy jako rodič byste jej měli vést k tomu, aby si peníze šetřil i do budoucnosti. Protože jako dítě, má ještě téměř vše zaplacené od rodičů a od státu. Pokud však bude chtít v dospělém věku studovat univerzitu, která je soukromá, tak na ní bude potřebovat nějaké finance.
zlaté mince

Nemusíte je však motivovat pouze tímto, ale například tím, že si za to pak může v budoucnosti koupi auto. To totiž namotivuje více mladých lidí. Určitě více než to, že si za to může zaplatit školu (záleží však na povaze každého člověka).


Na střední škole je už jen na vás, zda budete chtít dávat „výplatu“ nebo jestli si váš mladý student spíše najde brigádu. Pokud si totiž člověk vydělává sám a nedostává finance zadarmo, tak si financí více váží, protože ví, jaká práce za tím stojí.


Comments are closed.